Artykuły

« Powrót

Ocenić, wycenić, docenić...

Prosto i zajmująco – wydaje się, że to połączenie stanowi cel i metodę większości rozwiązań spotykanych we współczesnej komunikacji.

 

Jednym z nich jest bez wątpienia system oceny opierający się na liczbach. Można go zaobserwować w różnych obszarach ludzkiej aktywności. Z nauki dotarł do kultury (recenzje książek, filmów, płyt), przeniknął również do biznesu (np. na serwisach aukcyjnych) oraz wywarł wpływ na kształt naszych relacji, mniej lub bardziej formalnych (wortale randkowe, społecznościowe). Wyraźną obecność tego sposobu opiniowania można uzasadnić chociażby jego uniwersalnością. Jak widać, ma on szerokie zastosowanie, a łatwo przyswajalna obsługa nie wymaga ograniczeń ze względu na wiek czy wykształcenie.


Czy wobec tego dodatkowy komentarz w postaci bardziej złożonej wypowiedzi byłby dziś niepotrzebny? Zaprzeczają temu tendencje, jakie można zauważyć także i w wyżej wymienionych obszarach. Ocenić, wycenić, docenić... najlepiej przecież można słowem! Z tego też względu portal O-cenione.pl stanowi szczególną przestrzeń komunikacji biznesowej. Nie tylko wyrasta z uważnej obserwacji panujących trendów, ale także adaptuje te spostrzeżenia do warunków, jakie panują w relacjach pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Wykorzystuje zatem cel, który jest wszystkim wspólny – aby finalne produkty czy usługi były jak najlepsze.


Zwykle klient ma bardzo niewielkie szanse na aktywny wkład w rozwój swojego ulubionego produktu. Jeśli już jednak dochodzi do mniej lub bardziej bezpośredniej konfrontacji, to przeważnie przebiega ona w negatywnej atmosferze: konsument nawiązuje kontakt, aby wyrazić swoje niezadowolenie. Klasycznym przykładem jest reklamacja przeterminowanego produktu spożywczego czy wskazanie innych nieprawidłowości: mechanicznych, estetycznych. Trudno się dziwić takiej tendencji. Klient nie tylko ma możliwość obronienia swoich praw konsumenckich, ale zyskuje również pewność, iż jego skarga faktycznie może się przyczynić do poprawy jakości produktów danej firmy. Warto zauważyć, iż ten moment przypada na końcowy etap rozwoju produktu czy usługi, a przecież korzyści z niego płynące są obustronne. W myśl maksymy lepiej zapobiegać, niż leczyć, O-cenione.pl umożliwia opiniowanie zarejestrowanych produktów i usług: w formie ocen, komentarzy oraz ankiet. Oznacza to nie tylko natychmiastową interakcję pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą, ale przede wszystkim interakcję pozytywną. Firmy, które zdecydowały się na swoją prezentację w ramach platformy O-cenione.pl, to firmy otwarte na uwagi i potrzeby swoich klientów, zdeterminowane aby ich działalność przynosiła efekty o jak najlepszej jakości. Dodatkowo honorują najbardziej zaangażowanych użytkowników portalu oferując im promocyjne produkty oraz udział w konkursach z nagrodami.

 

 

Aby możliwości O-cenionego.pl nie ograniczyły się jedynie do wąskiego kręgu odbiorców, klarowne zasady działania zostały wzbogacone o nowoczesny, prosty i mobilny element. promocji. QR Code, bo o nim mowa, jest przyszłościowym, choć wciąż jeszcze nie w pełni wykorzystywanym narzędziem w marketingu. Z jednej strony opiera się na technologicznym rozwoju telefonów komórkowych, z drugiej wykorzystuje przywiązanie konsumenta do tego gadżetu. QR Code jako część etykiety produktu, strony www czy billboardu trafia do potencjalnych klientów równie szybko co MMS. Dostarcza przy tym informacji, które z różnych względów, ekonomicznych czy estetycznych, nie mogły znaleźć się w materiale wyjściowym. O-cenione.pl generuje QR Code każdemu zarejestrowanemu przedsiębiorcy w ramach dostępnych pakietów. Konsumentom umożliwia szybki dostęp do rankingów i opinii innych użytkowników, a samym przedsiębiorcom mobilna wizytówkę swoich usług i produktów.

 

Justyna Sulejewska

 

Justyna Sulejewska – filolog, studentka filmoznawstwa. Felietonistka portalu Marka JUTRA. Współpracuje z Wielkopolskim Instytutem Jakości. Zajmuje się komunikacją na poziomie słowa i obrazu, ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów.

Średnia (2 Głosy)
Średnia ocena to 5.0 gwiazdek z 5.


Brak komentarzy. Bądź pierwszy.